مقام سازمان ملل متحد خواستار کمک‌ فوری به سیلاب‌زدگان شد + فیلم سیلاب در افغانستان جان ۳۰۰ نفر را گرفت + فیلم همه چیز درباره زمرد پنجشیر | از ثروت سبز کوهستان چه می‌دانیم؟ جاری شدن سیل در بغلان افغانستان ۵۰ کشته بر جای گذاشت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان ویدئو | ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار بیمار خاص افغانستانی در خراسان رضوی آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت
سرخط خبرها

دیدار مقامات طالبان با فرماندهان محلی پنجشیر

  • کد خبر: ۷۸۶۳۲
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
دیدار مقامات طالبان با فرماندهان محلی پنجشیر
یک «جبهه مقاومت» ۱۲ نفره و یک گروه ۷ نفره طالبان موضوع پنجشیر را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، هیات طالبان در چاریکار، مرکز ولایت پروان، با فرماندهان محلی این ولایت برای بررسی و حل مساله پنجشیر دیدار کردند.

«حافظ منصور»، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده دولت اشرف غنی، به رسانه‌ها گفت که یک «جبهه مقاومت» ۱۲ نفره و یک گروه هفت نفره طالبان موضوع پنجشیر را مورد بحث قرار دادند.

به گفته وی تلاش‌ها برای برقراری صلح در این ولایت ادامه داشته و دو طرف از حمله بر یکدیگر اجتناب خواهند کرد.

در این نشست، امیرخان متکی، رئیس کمیسیون دعوت، ارشاد، استخدام و جذب طالبان و تعدادی دیگر از فرماندهان محلی پنجشیر، از جمله ایزدیار، حافظ منصور و دیگران، حضور داشتند.

پنجشیر تنها ولایت افغانستان است که در کنترل طالبان نیست.

در روز‌های گذشته نیرو‌های طالبان این ولایت را محاصره کرده و رایزنی‌ها برای توافق میان احمد مسعود و طالبان ادامه دارد.

طالبان نیز اعلام کرده که به‌دنبال حل مسئله پنجشیر از طریق نظامی نیست و راه حل مسالمت‌آمیز را در پیش خواهد گرفت.

روز گذشته یک عضو کمیسیون فرهنگی طالبان گفت که هیاتی از سوی این گروه برای مذاکره با احمد مسعود و شماری از چهره‌های سیاسی دیگر وارد پنجشیر شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->